Hyvä, paha pedagogiikka

06.05.2011 | Sanna Vehviläinen, Mari Käki, Johanna Annala, Marita Mäkinen kirjoittavat Tampereen yliopiston Aikalainen -lehdessä pedagogisesta osaamisesta.

Yliopistomaailmassa yleisen "paha pedagogiikka" -puheen rinnalle on noussut myönteinen orientaatio pedagogiseen osaamiseen. Yliopistopedagogisen osaamisen kehittäminen nähdään yhtenä akateemisen työn asiantuntijuusalueena, jonka puutteita ei tutkimusansioilla voi korvata. Pedagogisessa osaamisessa on kyse akateemisen yhteisön kyvystä tunnistaa, suunnitella ja tukea keskeisiä akateemista asiantuntijuutta tuottavia oppimisprosesseja ja arvioida niitä.

Campus Conexus projektin tutkijat Sanna Vehviläinen, Johanna Annala ja Marita Mäkinen sekä yliopistopedagogiikan asiantuntija Mari Käki kirjoittavat Tampereen yliopiston "Aikalainen"-lehdessä pedagogisesta osaamisesta.


Aikalainen: Hyvä, paha pedagogiikka



« Palaa arkiston otsikkolistaukseen
 
iStart-julkaisujärjestelmä - ConnectingTalents Oy